Beauty Queen Loïs Veenman kijkt verder dan alleen de buitenkant

Havelte/Meppel – Loïs Veenman slaat met haar schoonheidssalon Azzurro in Havelte een nieuwe weg in. De 30-jarige inwoonster van Meppel kijkt verder dan alleen de schoonheid, haar nieuwe concept Beauty & Mind By Loïs is vanaf deze week haar kracht. Met dank aan het coronavirus.

Het is ook de week dat haar schoonheidssalon aan de Wandelbosweg na maanden van sluiting weer open mag. „Het geeft me een dubbel gevoel: ik ben er uiteraard heel erg blij mee, maar had het eigenlijk nog niet eens verwacht”, zegt ze daarover. Het moet voor haar het begin zijn van een nieuwe toekomst, waarin ze haar werk nog wat persoonlijker gaat aanpakken. „Ik ben door Corona gaan nadenken over mijn toekomst, heb me het afgelopen jaar op persoonlijk gebied enorm ontwikkeld en wilde eens zien welke doelen te stellen. Creativiteit en positivisme stonden daarbij voorop, ik wist dat ik mijn behandelplan voor de klanten wilde veranderen, persoonlijker maken.”

Positieve veranderingen

Loïs is er mede door de crisis van overtuigd dat het psychische aspect zeker van invloed is op het welzijn van de mensen en dat zij als schoonheidsspecialiste kan bijdragen aan positieve veranderingen. „Hoe gaat het nu echt met de klant? Als je doorvraagt, kun je bijvoorbeeld herleiden waar de rimpels vandaan komen. Zo kan ik een huidanalyse doen, zodat ik nog meer voor de klanten kan betekenen. Het gaat allemaal iets dieper.” Ze kwam mede tot dat inzicht dankzij de beautycoach die haar terzijde stond en Loïs hielp haar nieuwe formule in te richten.

Beauty & Mind By Loïs, het zal voor de klanten ook even wennen zijn en het nieuwe concept moet voor hen nog wel een gezicht krijgen. Op social media heeft ze al aardig wat tipjes van de sluier opgelicht. Een van de veranderingen is dat Loïs met een behandelplan gaat werken. „Eerder maakten we per keer een afspraak, nu maak ik een plan voor 3, 6 of 12 maanden. Als ik weer open ben, praat ik er eerst met de klanten over en wil ik de huidanalyse doen. Daar kun je al veel aan aflezen. Ik heb een speciaal apparaat dat de huid leest. Het ziet pigmentvorming, afschilfering, rimpels, vet- en vochtgehalte. Daar kan ik op behandelen. “ Voor de meeste is het altijd reinigen, scrubben, een maskertje en klaar, maar met het nieuwe concept ga ik veel doelgerichter werken.”

Je eigen visitekaartje

Haar nieuwe inzichten hebben Loïs extra zelfvertrouwen gegeven, wat ze ook op de klanten wil overbrengen. „Ik heb gewerkt aan de uitstraling en inhoud van het bedrijf. Je bent je eigen visitekaartje en wat je uitstraalt, krijg je ook weer terug”, weet ze zeker. „Ik heb het volste vertrouwen in de energie die ik er in stop.” Ze blijft werken met de producten van Babor, omdat het een heel breed merk is dat bovendien geschikt is voor jong en oud. Wat haar betreft mogen er best wat meer mannen naar Azzurro komen. „Negentig procent is vrouw, maar ik merk wel dat steeds meer mannen interesse hebben in een schoonheidsbehandeling. Er ligt alleen nog een drempel, maar daar kun je natuurlijk overheen stappen.” En over haar concept wil ze nog wel iets kwijt. „Leef je leven vanuit je hart en zorg goed voor jezelf; dat is de sleutel van het Beauty & Mind-concept.”

Info: www.azzurroschoonheidssalon.nl

Peter Nefkens